Marius Schut van Novio Packaging
Novio Packaging is de opdrachtgever van TENAX, onze producten kom je overal tegen, de producten in het hogere segment vaak inclusief bedrukking en andere afwerkingen.
Ongeveer een 20 jaar geleden kwam ik al bij TENAX over de vloer, een rommelige loods was het…. En zie nu, ze hebben het mooiste pand van Noordoost-Nederland. Dus er is een hoop gebeurd.
TENAX is succesvol omdat ze hun nek durven uit te steken en bereid zijn risico’s te nemen. Voor een Duits bedrijf dat onder andere Amerikaanse haarproducten voor kapsalons verkoopt, heeft Novio toendertijd samen met TENAX een eigen lijn (merk) ontwikkeld. Ze hadden maar een kleine oplage verpakkingen nodig voor de verschillende haarproducten. Novio en TENAX hebben daar samen in geïnvesteerd en verpakkingen ontwikkeld. Het desbetreffende merk is, en nog steeds, een groot succes geworden. Ook met andere merken ging dat zo: klein beginnen en durven te investeren en innoveren.
Door gezamenlijke investeringen zijn we in staat geweest diverse merken kwalitatief net iets hoger te tillen dan de concurrentie, de consumenten hebben dat weten te waarderen. Het mag duidelijk zijn dat dit niet zou zijn gelukt zonder een intensieve samenwerking tussen beide partijen.
Ze houden van uitdagingen en, nog belangrijker, van innoveren, of dat nu is in mensen, machines of technieken, het doet er niet toe. Naar mijn mening is dit de reden dat ze boven de concurrentie uitsteken.
Je hoort me niet zeggen dat we nooit een issue hebben, zou bijna zeggen gelukkig wel! Maar dit wordt altijd in goed overleg opgelost.
Laatst zij iemand ‘TENAX gaat voor maximaal’. Maar ik zou liever willen zeggen: TENAX gaat voor meer dan maximaal.